Learning outcomes
The aim of the course is to form future teachers to correctly build a course sequence including ICT. The stress is also put on effectiveness in retrieval of electronic information and high quality use of these resources in pedagogical scenarios while keeping a critical eye on ergonomics
Content
This course will alternate
- theoretical content
- examples
- critics
- practical exercises
Evaluations
The students will be evaluated over a personnal work which will consists of building a high quality courses using ICT. The notation will be given for the written work and the defense of this work.
Language of instruction
French / Français
Location for course
NAMUR
Organizer
Faculté des sciences de l'éducation et de la formation
Degree of Reference
Master's Degree
| Block | Credits |
Agrégation de l'enseignement secondaire supérieur, groupe sciences physiques | 1 | 2 |
Agrégation de l'enseignement secondaire supérieur, groupe sciences mathématiques | 1 | 2 |
Agrégation de l'enseignement secondaire supérieur, groupe sciences chimiques | 1 | 2 |
Agrégation de l'enseignement secondaire supérieur, groupe biologie | 1 | 2 |
Agrégation de l'enseignement secondaire supérieur, groupe sciences de gestion | 1 | 2 |
Agrégation de l'enseignement secondaire supérieur, groupe sciences économiques | 1 | 2 |
Master 120 en sciences de gestion, à finalité didactique | 1 | 2 |
Master 120 en sciences physiques, à finalité didactique | 1 | 2 |
Master 120 en sciences économiques, orientation générale, à finalité didactique | 1 | 2 |
Master 120 en biochimie et biologie moléculaire et cellulaire, à finalité didactique | 2 | 2 |
Master 120 en biologie des organismes et écologie, à finalité didactique | 2 | 2 |
Master 120 en sciences économiques, orientation générale, à finalité didactique | 2 | 2 |
Master 120 en sciences chimiques, à finalité didactique | 2 | 2 |
Master 120 en sciences mathématiques, à finalité didactique | 2 | 2 |